پرورش، تعلیم و تربیت کودکان و نوجوانان

برنامه بیست و دوم

1391/3/29 21:41
نویسنده : M.Gh
913 بازدید
اشتراک گذاری

اگر احتمالا برای بار دوم و سوم به فرزندمان مطلبی را گفتیم که انجام بدهد و او این کار را نکرد، و یا احتمالا از او خواستیم که کاری را نکند یا حرفی را نزند و همچنان به آن ادامه داد، احتمالا من و شما درباره فرزندمان مطالب و نکااتی را که باید بدانیم نمی دانیم. به بیان دیگر مسئله و مشکل، عدم آگاهی ما و چگونگی ایجاد ارتباط و تاثیر است.

از حدود سه سالگی توان این را داریم که در خانه قاعده و قانونی بگذاریم که آن زمانی که بلافاصله کاری را که از تو خواستند می کنی و یا کاری را که از تو خواستند نکنی را انجام نمی دهی، به ئنبال خودش پاداشی خواهد داشت.

--> از این طریق مخصوصا بین سه تا پنج سالگی -گرچه تاثیر آن همچنان باقی خواهد ماند اما نقش اصلی و اساسی را بین سه تا پنج سالگی- در این جهت خواهد داشت که موضوع بسیار مهم که شرط اصلی و اساسی موفقیت در زندگی است را فرزند ما پیدا کند و آن، به تاخیر انداختن لذت و پاداش و به استقبال ضرر و خطر رفتن است.

- دوم عادات مطلوب را در او به نوعی تقویت می کند و درونی و داخلی می کند.

- سوم او را با مفهوم زمان و صبر کردن و به نوعی قبل و بعد کارها را دانستن آشنا می کند.

- ضمنا با توجه به آنچه که کارهای خوبی بوده که انجام داده و سابقه ای که باقی مانده، نوعی حافظه در جهت آنچه که خوب انجام شده را در ذهن او به وجود می آورد و به نوعی گنجینه و گلستانی را از همه فعالیت های خوب او در اختیارش می گذارد که از این به بعد می تواند مفتخر و سرفراز به آن باشد

پسندها (0)
شما اولین مشوق باشید!
مطالبی دیگر از این نی نی وبلاگی

نظرات (0)